Social Media marketing


Management

Wij ontwikkelen, activeren en beheren verschillende social media kanalen en zetten deze strategisch in voor verschillende doelen binnen jouw organisatie. 

Story Telling

Stories zijn dé manier om actief contact te onderhouden met trouwe volgers en is een manier om ontdekt te worden door nieuwe geïnteresseerden.

Webcare

Wij reageren op openbare- en privé-berichten van jouw volgers en (potentiële) klanten. Wij zorgen hierdoor voor interactie en een optimale klanttevredenheid.


Social Media managent & Webcare


De impact van social media is enorm! Het zou een gemiste kans zijn om dit niet optimaal te benutten.


Veel bedrijven ''doen het er wel even bij'', bijvoorbeeld op maandag een bericht op Facebook en 's avonds een post op een Instagram.  Waar veel bedrijven echter niet aan denken, is dat er op bepaalde dagen en tijden meer- of juist minder interactie is. Ook zijn er kanalen met meer zakelijk verkeer of andere (doel)groepen. Conclusie: optimaal gebruik maken van jouw social media kanalen en het doorlezen van statistieken, vergt veel tijd en geduld.


Waar interactie plaatsvindt is ook ruimte voor klantenservice van essentieel belang, online noemen we dit webcare.
Webcare is het proces waarbij gereageerd wordt op openbare- of privéberichten op social media met als doel: klanten service bieden. Ook kun je via webcare ontdekken welke indruk jouw bedrijf maakt op verschillende volgers of (potentiële) klanten en welke plek jij inneemt op de markt.

Houd jij hier rekening mee?


Het werken met een Social Media strategie vergt enorm veel tijd en kennis. Door het lezen van statistieken kunnen wij jouw strategie maandelijks aanpassen, totdat de gewenste resultaten behaald zijn. 


Wij maken gebruik van jouw social feed en story telling, twee onmisbare onderdelen binnen een goede strategie, die zich perfect aanvullen. Verder is het belangrijk, dat jouw huisstijl bij beide onderdelen wordt gehandhaafd, zodat een continuïteit gewaarborgd is.


Last but not least: een eigen online klantenservice is een must! Webcare wordt vaak onderschat, hier zit meer tijd in dan je denkt. Bij webcare draait het niet alleen om het beantwoorden van online vragen of reageren op DM's, maar ook om het reageren op posts en stories van volgers en potentiële klanten. Webcare maakt mogelijk om in contact te komen met een (doel)groep die je met alleen feed en stories niet zou bereiken.



Hoe gaan wij te werk?

Wij ontwikkelen, activeren en beheren verschillenden social media kanalen en zetten deze strategische in voor verschillende doelen binnen jouw organisatie. Naast het managen van jou Social media kanalen, zijn wij jouw online klantenservice (webcare). Wij reageren op openbare- en privé-berichten van jouw volgers en (potentiële) klanten voor een goede interactie en klant tevredenheid.


Wij vinden dat een social media kanaal ten alle tijden een stukje persoonlijke glans moet behouden. Daarom houden wij graag korte lijntjes met jou en ben jij van alle ins- en outs van je kanalen op de hoogte. Wij sturen maandelijks een rapportage op en passen de strategie aan op de behaalde resultaten.


Voordat wij starten met het samen beheren van jou kanalen doen we een social media scan en rapporteren we dit door naar jou. Wij vertellen jou wat er beter kan en wat wij anders zouden doen, kijken naar jouw huisstijl en bedrijfsinformatie en gaan hier mee aan de slag.


Wij starten met het bepalen van een social media strategie: welke kanalen zijn relevant voor jouw doelstellingen, hoevaak laten wij ons horen aan jou volgers.en wat voor content zetten wij in. Tijdens dit proces ben jij die gene die beslist, wij geven alleen advies. Hebben wij een GO? Dan starten we met de volgende stappen:


  1. Het maken van een social media scan
  2. Het schrijven van een social media strategie
  3. Het aanmaken/aanpassen van jou social media kanalen
  4. Het creëren van een social media huisstijl
  5. Een planning maken.
  6. Het creëren van verschillend content.
  7. Posten maar!
  8. Maandelijkse rapportage.

Meer informatie?

Of stuur je vraag naar hello@social-score.nl

Share by: